Перешкоди для приватизації порту.
Багато ЗМІ вже опублікували свій варіант відповіді, деякі навіть заглядають у цю містику, але я просто порадила би таким журналістам вивчити питання докладніше і просто включити в себе аналітичні навички – Оксана Кіктенко
А відповіді та причини насправді дуже об’єктивні та прості, і їх уже озвучили бізнес-компанії, які розглядали можливість придбання Білгород-Дністровського морського торговельного порту.
🔹 Насамперед – скарг чи претензій на єдиний майновий комплекс ДП «БДМТП» або об’єктів, що входять до його складу, не має, тому що всі зацікавлені сторони, які вивчили наше підприємство, відзначили задовільний стан, раціональне розміщення виробничих одиниць, наявність необхідного обладнання для своєї діяльності.
🔹 По-друге, підприємство – це робочий суб’єкт, який у воєнний час продемонстрував здатність швидко орієнтуватися на гнучкість та зміни в логістиці та організувати всі виробничі процеси.
🔹 По-третє, компанія має кілька транспортних напрямів і перспективу розвитку в різноманітному спектрі обробки вантажів.
Основними причинами, через які бізнес визначає ризиковану купівлю цього підприємства, є вкрай негативний стан майна та об’єктів, що залишаються в державі, більшість – на балансі ДП “Адміністрація морських портів України”.
Треба уточнити, що Порт не продається у розумінні закону, продається лише власність державної компанії, що управляє, можливості якої залежать від доступу і функціонування стратегічно важливих державних об’єктів – доступних каналів, доків і міст через канал.
На сьогоднішній день доступний канал має фактичну глибину 1,9 метра при паспорті 5,5 метра.
Чотири роки ДП «БДМТП» веде переговори з ДП «АМПУ» та «бореться» за відновлення необхідних глибин, що дозволить відновити суд. Два роки навіть проводилися роботи з поглиблення дна, але дивний збіг стали індикатори глибини гірше ніж до початку роботи.
На всі наші прохання АМПУ не дає жодних гарантій та термінів оновлення необхідних глибин, порушуючи норми законодавства, оскільки згідно з Правилами технічної експлуатації портових гідроелектроконструкцій за умовчанням необхідно підтримувати вхідні канали та портові акваторії в межах розмірів, встановлених паспортом.
Згадана проблема із вхідним каналом Білгород-Дністровського порту не з’явилася на тлі війни, а існує вже 11 років – з моменту передачі каналу до АМПУ. З 2013 року найбільша глибина каналу досягла 3,5 метра, що говорить про вкрай неефективне управління адміністрацією морпорту цього об’єкту.
Тому, придбавши цей об’єкт, бізнес має великі ризики просто заморожування вкладених коштів на невизначений термін.
В якості альтернативи, вирішуючи цю проблему та одночасно підвищуючи привабливість аукціону, а головне надавши інвестору можливість ще більше повністю відновити роботу порту та розвивати його інфраструктуру, ми розробили законопроект, який дозволить поступку доступу канали порту, з умовами його підтримки у належному стані та виплати концесійних платежів державі. Така формула може стати успішним прикладом приватизації підприємства та подальшого розвитку порту.